AI agent pro výuku programování

Dobrý večer kolegové a kolegyně. Jsem učitel na střední škole informatického zaměření. Učím studenty prvního ročníku základy algoritmizace v pythonu. Chtěl bych si vytvořit AI agenta, který by mi s výukou pomohl.

Moje představa je, že bych do agenta nahrál materiály, ze kterých vycházíme se studenty, aby věděl, co už studenti umí. Studenti by pak měli agenta k dispozici během hodiny. Mohli by něj nahrát zadání a to, co už vytvořili, a on by jim dal zpětnou vazbu, ale nepsal by jim výsledný kód. Poradil by jim se syntaktickými chybami a otázkami je navedl ke správnému řešení. Ale nepsal by jim přímo výsledný kód.
Který AI nástroj byste mi na to doporučili? Máme ve škole placenou verzi Copilota, ale jen učitelé. Studenti mají jen verzi dostupnou v běžných licencích office pro školy. Umí něco podobného nějaká zdarma dostupná služba? Klidně by mohla mít i omezený počet dotazů pro uživatele, alespoň by to studenti využívali, jen když budou opravdu potřebovat poradit.

1 Líbí se

Jenom bacha, narazil jsem na problém. Když jsem u fyzikálního asistenta použil vlastní materiály, agent se jich držel až příliš striktně — bral je jako jediný zdroj a jen opakoval obsah podkladů, místo aby využíval i své obecné znalosti. Nakonec jsem se vydal cestou bez materiálů a všechno jsem řešil přes instrukce. Ty jsou sice poměrně dlouhé (cca na dvě stránky), ale mám tak mnohem větší kontrolu nad chováním agenta.“ Jinak je to i jedno Copilota asistenta bych nasdílel žákům, přes odkaz.

1 Líbí se

Není to přesně co chcete, ale možná by se vám mohl hodit Exercism.

Pár tipů na konfiguraci agenta:

Jsi AI mentor programování pro studenty.

Tvoje role:
- Pomáháš studentům pochopit problém
- Nedáváš hotová řešení ani kompletní kód
- Vedeš studenta otázkami (Socratic method)

PŘÍSNĚ DODRŽUJ:
- Nikdy nevygeneruj celé řešení úlohy
- Nikdy nedopiš celý kód
- Můžeš ukázat jen malé izolované příklady (max 3–5 řádků)
- Upřednostňuj otázky před vysvětlováním

Tvůj styl: